Ορολογίες

Η άγκυρα είναι ένα από τα πιο βασικά εξαρτήματα και ανήκει στο Σύστημα Διαφυγής. Ως λειτουργία έχει να μετατρέπει την κυκλική κίνηση των τροχών σε γωνιακή κίνηση. Αποτελείται από

  1. Άξονα άγκυρας
  2. Ακραξόνια
  3. Γέφυρα άγκυρας
  4. Παλέτες
  5. Κορμός άγκυρας
  6. Γλωσσάκι  (Grand pin)
  7. Διχάλα (κέρατα)

Η άγκυρα στηρίζεται στην γέφυρα της και εκτελεί γωνιακές κινήσεις, ανάμεσα σε δύο στύλους περιορισμού.

Είναι η ικανότητα που έχει ένα ρολόι να μην εισέρχεται νερό σε φυσιολογική θερμοκρασία (π.χ θάλασσα)

Η μονάδα μέτρησης είναι:  ATM, METERS, BAR  και FEETS.

Το Αλτίμετρο όταν υπάρχει σε ένα ρολόι, προσφέρει την δυνατότητα μέτρησης του υψομέτρου σχετικά με μια επιφάνεια αναφοράς. Ο τρόπος αυτός επιτυγχάνεται με πολλούς τρόπους, όπως για παράδειγμα μέσω της ατμοσφαιρικής πίεσης.

Το αναλογικό ρολόι είναι το ωρολόγιο που έχει συνήθως τρεις δείκτες με διαφορετικά μεγέθη για να μας βοηθάει να ξεχωρίζουμε τις ώρες ( μικρότερος δείκτης), τα λεπτά (μεσαίος δείκτης) και τα δευτερόλεπτα (μεγαλύτερος και ο πιο λεπτός συνήθως δείκτης). Ακόμα έχουν και ένα επίπεδο καντράν το οποίο ο σχεδιασμός είναι διαφορετικός ανάλογα την εταιρία , μπορεί να έχει τα ρωμαϊκά νούμερα ( IV, XII ) ή τα πιο κοινά αραβικά νούμερα ( 1,2,3,4..). Τέλος μπορεί να έχει και άλλα σύμβολα,  γενικότερα το αναλογικό ρολόι λέγεται συνήθως ο απλός τύπος  quartz (ρολόι με μπαταρίας).

Ονομάζεται το ρολόι που στο καπάκι που έχει και κλείνει την κάσα του ρολογιού,  φαίνεται ο μηχανισμός του. Συνήθως τα καπάκια είναι από μέταλλο σε αυτήν την περίπτωση όμως έχει και κάποιο είδους τζαμί όπου είναι ευδιάκριτο το εσωτερικό του. Το υλικό όπου μπορεί να είναι φτιαγμένο είναι : απλό τζάμι, κρύσταλλο ειδικής επεξεργασίας,  ζαφείρι και άλλα.

Είναι το εξάρτημα το οποίο έχει καθορισμένο βάρος, γεωμετρικό σχήμα ελλειψοειδές ή κυκλικό. Με την κίνηση του επιτυγχάνουμε την κίνηση των τροχών,  του Συστήματος Αυτόματου με σκοπό το κούρδισμα του μηχανισμού.

Είναι ένα σύστημα προστασίας από κραδασμούς στα μηχανικά ρολόγια, επιτρέπει στο μπαλανς  να μετατοπίζεται πλευρικά αλλά και κατακόρυφαΤο incabloc δημιουργήθηκε περίπου το 1933 από την Portescap. Αποτελείται από

  1. Σούστα incabloc
  2. Φωλιά Incabloc
  3. Σατόν
  4. Κόντρα πέτρα.

Εισέρχεται στο incabloc τα ακραξόνια του άξωνα μπαλανς και όταν ο μηχανισμός , δεχτεί κάποιον κραδασμό απορροφάται.

Είναι το ρολόι όπου εάν εκτεθεί σε μαγνητικό πεδίο, δεν θα επηρεαστεί. Ο μαγνητισμός  μπορεί να αντιμετωπιστεί με τρόπους όπως βάζοντας εσωτερικά μια θήκη στον μηχανισμό, σχεδιασμένη να περιορίζεται η επίδραση του. Από αισθητική άποψη όμως  κρύβει τη θέα του μηχανισμού και για πρώτη φορά , η OMEGA με τον μηχανισμό Coaxial  8508, κατασκεύασε εξ ολοκλήρου από αντιμαγνητικό υλικό, έναν μηχανισμό υψηλής ωρολογοποιίας.

Είναι ο άξονας ο οποίος βιδώνει στην κορόνα του ρολογιού και εισέρχεται στον μηχανισμό. Μέσω αυτού μπορούμε να κουρδίζουμε το ρολόι και να το τοποθετούμε στην σωστή ώρα, ανάλογα τον τύπο μηχανισμού  μπορούμε να  επέμβουμε στις εκάστοτε ρυθμίσεις π.χ. ημερομηνία κ.λ.π.

Είναι μονάδα μέτρησης για τα  Αδιάβροχα  ρολόγια. Μια ατμοσφαιρική πίεση ισούται με τις πιέσεις στα διάφορα επίπεδα της θάλασσας.

1 ATM = 10 m =1 bar = 33.3ft

Είναι τα πιο ακριβές ρολόγια, χρησιμοποιούνται από τις διεθνείς υπηρεσίες διανομής ώρας. Είναι μια συσκευή ρολογιού που χρησιμοποιεί  ραδιοκύματα όπου λαμβάνει την ώρα από δορυφόρο.

Είναι ο μηχανισμός που  έχει την ιδιότητα να κουρδίζεται με τις κινήσεις του χεριού. Μετατρέπει την κινητική ενέργεια του αντίβαρο αυτομάτου σε δυναμική ενέργεια στο ελατήριο μπαριγιέ, όπου διοχετεύει την δύναμη και την μεταφέρει σιγά σιγά στους υπόλοιπους τροχούς.

Τα τελευταία χρόνια πολλά καταδυτικά ρολόγια έχουν αποκτήσει βαλβίδα εξαγωγής ηλίου    ή αλλιώς H E V. Η βαλβίδα αυτή μπορεί να είναι χειροκίνητη με μορφή κορόνας αλλά και αυτόματη. Όταν ένα καταδυτικό ρολοί είναι σε υψηλές ατμοσφαιρικές πιέσεις για αρκετό χρονικό διάστημα, κατά την αποσυμπίεση το Ήλιο δεν προλαβαίνει να βγει έξω από την κάσα του ρολογιού και  βάση τον νόμο του Μπόιλ, το Ήλιο διαστέλλεται και αυτό έχει ως αποτέλεσμα να σπάει το κρύσταλλο του ρολογιού. Η βαλβίδα εν ολίγοις επιτρέπει στο Ήλιο,να φύγει από την κάσα του ρολογιού και να παραμείνει άθικτο το ρολόι.

Είναι η κορώνα που βιδώνει στην κάσα και αυτό έχει 2 οφέλη. Το πρώτο είναι να σταθεροποιήσει τον άξονα που έβρισκε μέσα στον μηχανισμό,είτε από κάποιο άσκοπο τράβηγμα ή από κάποιο χτύπημα. Το δεύτερο όφελος που έχει το ρολόι είναι πως έχει μια επιπλέον προστασία από τα νερά. Την βιδωτή κορώνα την εφηύρε η Rolex.

Είναι το καπάκι που βιδώνει στην κάσα του ρολογιού, συνήθως έχει  μια φλάντζα ενδιάμεσα. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα να είναι αδιάβροχο το εσωτερικό του ωρολογίου. Ανάλογα την κάθε εταιρεία στο εξωτερικό του καπακιού έχει συνήθως το όνομα της, κάποιες πληροφορίες σχετικά με τον κωδικό του προϊόντος, της μηχανής , τις ΑΤΜ  ,από το υλικό είναι φτιαγμένο κ.λ.π.

Η  γέφυρα στήριξης μπαλανς κρατάει το μπαλάνς στη θέση που πρέπει να είναι, βιδωμένο πάνω στην πλατίνα. Το incabloc που βρίσκεται στη γέφυρα και στην πλατίνα υποδέχεται τα ακραξόνια του μπαλάνς για να σταθεροποιηθεί. Δίπλα από το incabloc βρίσκεται το τιμόνι, που ρυθμίζει την ταχύτητα του ρολογιού και το πιτόν που στηρίζει την τρίχα με μια βίδα. Τέλος,  σε πολλές γέφυρες υπάρχει ένδειξη για να μας βοηθάει με την  ρύθμιση της ταχύτητας.

Οι δείκτες που έχει ένα ρολόι είναι ανάλογα με τον μηχανισμό και τις ενδείξεις που μπορεί να έχει. Συνήθως διαφέρουν στο μέγεθος, στο χρώμα μπορεί και στο σχέδιο μερικές φορές. Πολλές είναι οι εταιρίες οι οποίες χρησιμοποιούν δείκτες όπου στο σκοτάδι λάμπουν.Η φωτοφωταύγεια είναι η ικανότητα με την οποία ένα υλικό μπορεί να εκπέμπει φώς μετά από την έκθεση του στο φώς

Είναι τα ρολόγια που μπορεί ο κάτοχος του να βλέπει μια επιπλέον ώρα, με την βοήθεια ενός επιπλέον δείκτη. Τα ρολόγια αυτά συνήθως απευθύνονται σε ταξιδευτές, όπου ταυτόχρονα μπορείς να δεις την τοπική ώρα και την ώρα αναφοράς.

Εγγύηση, είναι ένα βιβλιαράκι το οποίο υπάρχει σε κάθε αγορά ρολογιού. Η επίσημη εγγύηση είναι από 1 έτος έως και 5 ανάλογα την κάθε αντιπροσωπεία. Συνήθως η εγγύηση έχει τα απαραίτητα στοιχεία για τον πελάτη όπου του αναφέρει τις σχετικές πληροφορίες για  το προϊόν. Η εγγύηση έχει να κάνει με την αυθεντικότητα του ρολογιού και για την καλή λειτουργία του μηχανισμού, τα εσωτερικά μέρη και όχι τα εξωτερικά (π.χ.  κρύσταλλο).

Το ελατήριο μπαριγιέ  ανήκει στο σύστημα κινητήριας δύναμης και βρίσκεται στο εσωτερικό του μπαριγιέ. Η λειτουργία του είναι να συσπειρώνεται και να ανοίγει σιγά σιγά δίνοντας κίνηση στους υπόλοιπους τροχούς. Το ελατήριο κινήσεως είναι μια επιμήκης πλάκα κατασκευασμένη από χάλυβα  ή κάποιο άλλο κράμα. Έχει το σχήμα “ς”  και στην εσωτερική του κατάληξη ονομάζεται κοχλίας.  Επάνω στον κοχλία έχει μια τρύπα σε σχήμα παραλληλόγραμμο (πολλές φορές) που εισέρχεστε ο ομφαλός και συσπειρώνεται το ελατήριο. Στην εξωτερική του κατάληξη υπάρχει ένα άγκιστρο που χρησιμεύει για την σωστή τοποθέτηση του ελατηρίου στο εσωτερικό τοιχώματα του μπαριγιέ.  Όταν το ελατήριο είναι συσπειρωμένο καταλαμβάνει τα ⅔ της ακτίνας του μπαριγιέ.

Η C.O.S.C ιδρύθηκε το 1973 , είναι ένας Ελβετικός μη κερδοσκοπικός οργανισμός όπου δοκιμάζονται ρολόγια που κατασκευάζονται ή συναρμολογούνται στην Ελβετία. Τα χρονόμετρα αν περάσουν τα τεστ , πιστοποιούνται και μπορούν να χρησιμοποιηθεί ο όρος αυτός.

Είναι τα ρολόγια όλα όσα έχουν : Ελβετικό μηχανισμό,με  Ελβετικά εξαρτήματα όπου κατασκευάστηκαν στην Ελβετία ,συναρμολογούνται όλα στην Ελβετία και έχει πιστοποιηθεί επίσης στην Ελβετία ο τελικός ποιοτικός έλεγχος. Τα ρολόγια αυτά έχουν το χαρακτηριστικό SWISS MADE επάνω στο καντράν χαραγμένο.

Είναι η ένδειξη όπου μας λέει πόσο είναι φορτισμένο – κουρδισμένο ο μηχανισμός του ρολογιού. Συνήθως το έχει ένας αυτόματος μηχανισμός ή κουρδιστός μηχανισμός .Μπορεί και κάποιος  kinetic (ηλεκτρονικός μηχανισμός ). Πολλές φορές είναι αυτόματη ένδειξη, δεν είναι όμως και λίγες οι περιπτώσεις όπου πρέπει να πιέσουμε ένα μπουτόν για να ενεργοποιηθεί η ένδειξη.

Είναι μια στεφάνη,  ανάμεσα από το κρύσταλλο και  στο καντράν του ρολογιού. Συνήθως έχει τυπωμένα πάνω του αριθμούς και μας βοηθάει στην ώρα αλλά και με το χρονογράφο. Πολλές φορές, μαζί με ένα εξωτερικό μπουτόν γυρνάει έτσι ώστε να χρησιμοποιηθεί και για την αποσυμπίεση.

Το ηλιακό ρολόι είναι από τα αρχαιότερα ρολόγια, επινοήθηκε από τους Χαλδαίους περίπου το 2010 π.Χ. Πρόκειται για μια συσκευή, η οποία  σου λέει τον χρόνο με βάση την σκιά που δημιουργεί ο ήλιος πάνω σε ένα αντικείμενο. Υπάρχουν αρκετά είδη ηλιακών ρολογιών όπως τα ισημερινά, τα πολικά τα κατακόρυφα και άλλα πολλά.

Είναι η ένδειξη η οποία προσδιορίζει  την ακριβή ημέρα και μήνα. Σε πολλά Ρολόγια το καντράν έχει ένα άνοιγμα το οποίο έχει μια ένδειξη εσωτερικά του , το λεγόμενο παραθυράκι ημερομηνίας. Ανάλογα τις ενδείξεις που έχει,μπορεί να έχει και περισσότερα από 1 παραθυράκι. Τέλος, μπορεί να έχει και δείκτες για τις ενδείξεις. ημερολόγιο μπορεί να έχει οποιοσδήποτε μηχανισμός ρολογιού,  ειτε είναι αυτόματος μηχανισμός  , κουρδιστός  μηχανισμός  ή και  ηλεκτρονικός μηχανισμός .

Είναι τα Ρολόγια στα οποία υπάρχει εσωτερικά στο μηχανισμό, ένα  σύστημα με το οποίο κάποιες συγκεκριμένες χρονικές στιγμές χτυπάει η καμπάνα. Συνήθως είναι κάθε ώρα, πέντε λεπτά πριν την αλλαγή της ώρας και άλλα. Ανάλογα την εταιρεία μπορεί να έχει περισσότερες από 2 καμπάνες.

Είναι η επιφάνεια που έχει όλες  τις ενδείξεις. Υπάρχουν πολλά διαφορετικά καντράν και οι διαφορές που συναντάμε είναι συνήθως στο χρώμα,  στα διάφορα επίπεδα που μπορεί να έχει και στο σχήμα.

Είναι το καπάκιπου κλείνει τον μηχανισμό μέσα στην κάσα- θήκη  του ρολογιού.

Ξεχωρίζεται με 3 τρόπους :

Α) Βιδωτά

Β) Κουμπωτά

Γ) Βίδες περιμετρικά

Στο καπάκι συνήθως αναγράφονται κάποιες πληροφορίες όπως,  το όνομα της εταιρείας , τις ατμοσφαιρικές πιέσεις , αριθμός μοντέλου, αριθμός μηχανής κ.λ.π

Είναι το πλαίσιο το οποίο στο εσωτερικό του έχει το καντράν με τον μηχανισμό του. Υπάρχει ποικιλία σε μεγέθη και χρώματα καθώς και επεξεργασίες (π.χ. σκαλιστό ) που μπορούν να το κάνουν αρκετά θαυμαστό.

Είναι τα Ρολόγια τα οποία αντέχουν σε μεγάλες ατμοσφαιρικές πιέσεις, σχεδιασμένα για καταδύσεις. Πολλές εταιρείες έχουν χρήσιμες  λειτουργίες όπως,  ένδειξη βάθους,  χρονομέτρηση αποσυμπίεσης, βαλβίδα εξαγωγής ηλίου κλπ.

Είναι το εξάρτημα με το οποίο μπορούμε να επέμβουμε στον μηχανισμό του ρολογιού για απλές ρυθμίσεις (ρύθμιση ημερομηνίας) ή και πιο ιδιαίτερες (κούρδισμα ρολογιού)

Υπάρχουν απλές κορώνες, αδιάβροχες και βιδωτές κορώνες .

Είναι ο μηχανισμός ίδιος όπως αναφέρουμε στη παράγραφο μηχανικός  μηχανισμός  . Η φόρτιση του οποίου ,γίνεται με το κούρδισμα χειροκίνητα,χρησιμοποιώντας την κορώνα . Έτσι φέρνουμε σε κίνηση το σύστημα κουρδίσματος με τελικό αποδέκτη το ελατήριο κινήσεως , το οποίο συσπειρώνεται και δίνει κίνηση στα υπόλοιπα μέρη.

Είναι το υλικό το οποίο χρησιμοποιούν κάποιες εταιρείες για  τα εξωτερικά μέρη των ρολογιών. Κεραμική κάσα του ρολογιού και πολλές φορές κεραμικό μπρασελέ,  συνήθως μαύρα στο χρώμα αλλά και λευκό. Είναι ένα υλικό αρκετά όμορφο και πολλές φορές γυαλίζει, ωστόσο θέλει ιδιαίτερη μεταχείριση διότι είναι αρκετά εύθραυστο. Ιδιαίτερα στην ρύθμιση  του μπρασελε, πρέπει να επέμβει ειδικός ωρολογοποιός.

Τα κρύσταλλα όπου χρησιμοποιούνται στα Ρολόγια είναι:

Α) τζαμί απλό

Β) κρύσταλλο ειδικής σκλήρυνσης για αντοχή σε χτυπήματα.

Γ) Ζαφείρι, είναι το ευρέως γνωστό  το πιο αχάρακτο τζαμί.

Υπάρχουν κρύσταλλα τα οποία έχουν υποστεί ειδική επεξεργασία και δίνουν ιδιαίτερα χρώματα. Τέλος ,υπάρχουν ιδιαίτερης κατασκευής κρύσταλλα τα όποια έχουν σαν αποτέλεσμα  να μεγενθύνουν το καντράν.

Αυτός ο μηχανισμός λειτουργεί με την δυναμική και κινητική ενέργεια. Χωρίς την παρουσία κάποιας ηλεκτρικής ενέργειας (πχ μπαταρία ηλεκτρονικό κύκλωμα).

Αποτελείται από:

  1. Σύστημα ελατηρίου
  2. Σύστημα ροδών
  3. Σύστημα άγκυρας
  4. Σύστημα μπαλάνς
  5. Σύστημα δέκτη διανομέα 

Ένας μηχανικός μηχανισμός  μπορεί να φορτίζεται το ελατήριο μπαριγιέ  , είτε από το σύστημα κουρδίσματος  είτε από το σύστημα αυτόματου. Ανάλογα τον τύπο μηχανισμού.

Είναι ο μηχανισμός που λειτουργεί με μπαταρία.  Η ενέργεια της μπαταρίας μέσω μιας κεντρικής μονάδας που βρίσκεται στο ηλεκτρονικό κύκλωμα . Μετατρέπει τις δονήσεις του quartz σε σήμα ανά δευτερόλεπτο, που κινεί ένα μοτέρ βήμα-βήμα. Η κίνηση αυτή του μοτέρ (Ρότορας , είναι μια ρόδα με μαγνήτη ) μεταφέρεται στο σύστημα τροχών και εκείνοι στο σύστημα δεικτών  ή σε ηλεκτρονική  οθόνη. Είναι ο μηχανισμός ο οποίος έχει ακρίβεια ώρας, 1 λεπτό το χρόνο.

Είναι η καρδιά ενός μηχανικού ρολογιού. Προσδιορίζει την ταχύτητα των υπόλοιπων τροχών – ροδών ,δηλαδή αν το ρολόι θα πάει μπροστά ή πίσω.

Αποτελείται από :

 

  • Άξονα μπαλάνς
  • Ακραξόνια
  • Τρίχα
  • Βιρόλ τρίχας
  • Ζάντα μπαλάνς
  • Ελίψ
  • Πλατό
  • Γέφυρα μπαλάνς
  • Τιμόνι μπαλάνς

Είναι η θήκη που μέσα βρίσκεται το ελατήριο κινήσεως. Αποτελείται από

  1. Θήκη.
  2. Καπάκι.
  3. Άξονα.
  4. Ελατήριο.

Είναι ένα εξάρτημα  που στηρίζει το μπρασελέ ή το λουρί με την κάσα του ρολογιού. Υπάρχει μεγάλη ποικιλία στα μεγέθη. Επίσης μπορεί να συνδέει το κούμπωμα του μπρασελέ ή τον τοκά στο  λουρί.

Είναι στο εξωτερικό μέρος της κάσας του ρολογιού και πιέζοντας τα επεμβαίνουμε στις ρυθμίσεις του μηχανισμού. Αποτελείται από

  1. Κυρίως μπουτόν.
  2. Φλάντζες.
  3. Σούστα στήριξης μπουτόν.
  4. Ελατήριο μπουτόν.

Είναι το δέσιμο της κάσας με μια μεταλλική ζώνη για το χέρι.

Είναι η παλέτα εισόδου και εξόδου με επίπεδα αναπαύσεως και ωθήσεως  . Οι παλέτες στηρίζονται σε εσοχές των βραχιόνων της άγκυρας  που έχουν διαφορετικό μήκος,με την βοήθεια μιας κόλλας η οποία λέγεται γομαλάκα .Έχουν σχέση παράλληλη μεταξύ τους. Ακριβώς από κάτω τους έχει το γλωσσάκι ( Guard pin).  Οι παλέτες της άγκυρας είναι από φυσικό ή τεχνητό ρουμπίνι και έρχεται σε επαφή με τα δόντια της ρόδας άγκυρας.

Είναι το εξάρτημα που αποτελείται από 2 αγώγιμες πλάκες , διαχωρίζονται μεταξύ τους από κάποιο  μονωτικό υλικό. Ο πυκνωτής διακόπτει το συνεχές ρεύμα όταν ολοκληρωθεί φορτιστή του. Αποθηκεύει ηλεκτρικά φορτία.

Είναι μια περιέλιξη αγωγού, όταν διαρρέεται από ρεύμα δημιουργεί μαγνητικό πεδίο. Έχει μια αντίσταση που μετριέται σε Ωμ.

Είναι τα δοντάκια κατά το μέσο του τροχού, που παίρνουν ή δίνουν κίνηση αλυσιδωτά σε άλλους τροχούς.

Είναι το πιράκι που συνδέει τα κομμάτια του μπρασελέ μεταξύ  τους.

Είναι το περιστρεφόμενο τμήμα της ηλεκτρονικής συσκευής, εναλλασσόμενου ρεύματος. (κινητήρας ή γεννήτριας)

Η πλατίνα και οι γέφυρες των τροχών , έχουν κάποιες εσοχές και μέσα σε αυτές υπάρχουν μικρά ρουμπίνια. Τα οποία είναι διαμορφωμένα έτσι ώστε να υποδέχονται τα ακραξόνια των ροδών. (στρογγυλά με μια μικρή εσοχή) Με αυτόν τον τρόπο μειώνεται σημαντικά η τριβή μεταξύ των εξαρτημάτων. Ακόμα , το ρουμπίνι βοηθά στην αποθήκευση των λιπαντικών που χρησιμοποιούν οι ωρολογοποιοί και τα εργοστάσια.

Είναι το σταθερό τμήμα μιας ηλεκτρονικής μηχανής.

Το στεφάνι βρίσκεται στο πάνω μέρος της κάσας, περιμετρικά από το κρύσταλλο. Σε αρκετά ρολόγια είναι περισσότερο για ομορφιά διακοσμημένο με κάποιες πέτρες (zirgon) . Σε κάποια ρολόγια όμως, το χρησιμοποιούμε για χρονομέτρηση καθώς πάνω στο στεφάνι υπάρχουν οι ανάλογες ενδείξεις. Το στεφάνι είναι από το ίδιο υλικό που είναι και η κάσα.

Είναι το σύστημα με το οποίο φορτίζει το σύστημα ελατηρίου από την κίνηση του ρολογιού και αποτελείται.

 

  • Αντίβαρο αυτομάτου .
  • Πηνίο αυτομάτου.
  • Μεταλλάκτης έμμεσος.
  • Μεταλλάκτης άμεσος .
  • Τροχός επιβράδυνσης.
  • Τροχός κίνησης ροσέ.

Είναι οι ρόδες που προσδιορίζουν τις στροφές των δεικτών. Αποτελείται από

  1. Σοσέ (πού τοποθετείται ο δείκτης λεπτών)
  2.  Μινουτερή
  3.  Κανόν  (ωροδείκτες)

Ο σοσέ είναι τοποθετημένος πάνω στον άξονα της ρόδας κέντρου, έχει σκοπό να μεταφέρει την κίνηση. Με την σειρά της η ρόδα σοσέ κινεί την ρόδα μινουτερή και εκείνη την ρόδα κανόνΌταν επεμβαίνουμε με την κορόνα του ρολογιο’υ για να αλλάξουμε την ώρα . Τότε κατευθείαν κινούμε την ρόδα σοσέ μέσω του συστήματος αλλαγής ώρας και κουρδίσματος  , μεταφέρουμε δηλαδή απευθείας την λειτουργία στο σύστημα δέκτη διανομέα χωρίς να χρειαστεί να κινήσουμε άλλα συστήματα του μηχανισμού.

Στα  μηχανικά ρολόγια υπάρχει το σύστημα διαφυγής και αποτελείται από

  1. Άγκυρα
  2. Ρόδα άγκυρας ( ατσαλένια ρόδα με επικλινή δόντια )
  3. Γέφυρα άγκυρας
  4.  Πλατό  (του μπαλάνς )

Το σύστημα διαφυγής  μετατρέπει την κυκλική κίνηση των τροχών σε γωνιακή κίνηση.

Στα  μηχανικά ρολόγια υπάρχει  το σύστημα ελατηρίου και αποτελείται από:

  • Γέφυρα μπαριγιέ
  • Μπαριγιέ κομπλέ ( θήκη, ελατηρίου και καπάκι )
  • Ρόδα ροσέ με την βίδα της
  • Ρόδα κουρόμ
  • Δακτύλιος κουρόμ
  • Κλικέτ ρόδας  κουρόμ
  • Σούστα κουρόμ

Είναι η πηγή ενέργειας που διοχετεύεται μέσω του ελατηρίου ( δυναμική ενέργεια) στο μπαριγιέ και διανέμεται μέσω το σύστημα τροχών στον  υπόλοιπο μηχανισμό.

Είναι το σύστημα που μας επιτρέπει να επέμβουμε στο μηχανισμό , για να ρυθμίσουμε την ώρα ή να κουρδίσουμε το ελατήριο , να αλλάξουμε την ημερομηνία (ανάλογα τον τύπο του ρολογιού). Με την βοήθεια της κορόνα και του άξονα(όπου είναι βιδωμένη),  Αποτελείται από

 

  • Μετακινούμενο πηνίο.
  • Άξονας κουρδίσματος.
  • Όρθια ρόδα.
  • Τιρέτα. (με βίδα ή άξονα).
  • Μπασκιούλ.
  • Σούστα μπασκούλ.
  • Σούστα τιρέτας.
  • Ρόδα ραμβουά.

Η ενέργεια του ελατηρίου που μεταφέρεται σε κινητική ενέργεια και φτάνει στο σύστημα διαφυγής . Αυτό επιτυγχάνεται μέσω του συστήματος ροδών .

  • Κεντρική ρόδα.
  • Μετακεντρική ρόδα (μουαγέν).
  • Ρόδα δευτερολέπτου.

Κάθε  ρόδα αποτελείται από:

  • Άξονα.
  • Ακραξόνια.
  • Πηνίο.
  • Ζάντα (πού περιμετρικά της έχει δόντια).

Το τιμόνι του μπαλάνς βρίσκεται στη γέφυρα του μπαλάνς και έχει μια εσοχή πού από εκεί περνάει η τρίχα. Το τιμόνι έχει σκοπό να αυξομειώνεται το δραστήριο μήκος της τρίχας και έτσι  μπορούμε να ρυθμίσουμε την ταχύτητα που κινούνται οι τροχοί.  Για να το πετύχουμε , μας βοηθάει η ένδειξη (+ , -) που υπάρχει.

Είναι το κούμπωμα του λουριού (δερμάτινο , καουτσούκ ή σιλικόνης), συνήθως είναι από ατσάλι.

Ονομάζεται ο μηχανισμός στον οποίο το σύστημα διαφυγής και το μπαλάνς , λειτουργούν σε ένα κοινό πλαίσιο, το οποίο κινείται  συνεχώς για την αύξηση της ακρίβειας. Η ιδέα αναπτύχθηκε  το 1795 , απ’ο τον Γάλλο-Ελβετό κ. Abraham-Louis Breguet και κατοχυρώθηκε στις 26 Ιουνίου 1801. Αξίζει να αναφερθεί πως Tourbillon (Γαλλικά) σημαίνει ανεμοστρόβιλος.

Είναι ο ρυθμιστής της πορείας  του ηλεκτρονικού ρολογιού , όταν χρειαστεί να κάνουμε ρυθμίσει το κάνουμε με ένα κατσαβίδι μονωμένο.

Η τρίχα είναι καρφωμένη στον άξονα του μπαλάνς , πάνω ακριβώς από την ζάντα μπαλάνς και αποτελείται από

  • Βιρόλ
  • Σπείρες της τρίχας
  • Πιτόν

Είναι το ρυθμιστικό όργανο του μηχανισμού.

Είναι ένα ελαστικό δακτύλιο από σιλικόνη ή καοτσούκ το οποίο τοποθετείται σε:

  • Καπάκι
  • Μπουτόν
  • Κρύσταλλο
  • Κορόνα

Μπορεί να έχει παραπάνω από μια φλάντζα , κάποιο από τα αναφερόμενα σημεία. Η φλάντζα χρησιμεύει στη στεγανοποίηση – αδιαβροχοποίηση .

Είναι μέτρηση του χρόνου σε μια συγκεκριμένη στιγμή , ανεξαρτήτως τους δείκτες του υπόλοιπου μηχανισμού. Με την βοήθεια των μπουτόν ξεκινάμε,σταματάμε και μηδενίζουμε την μέτρηση . Η ένδειξη θα φανεί μέσο των δεικτών  , που υπάρχουν επιπλέον  στο καντράν . Αξίζει να αναφέρουμε ότι ο χρονογράφος δεν μπορεί να πιστοποιηθεί ως χρονόμετρο.

Είναι ένα συγκεκριμένο είδος ελβετικού ρολογιού, απόλυτης ακρίβειας, πιστοποιείται από κάποια ινστιτούτα στην Ελβετία με το πιο γνωστό COSC . Υποβάλλεται σε 3 – 4 test (ανάλογα τον τύπο του μηχανισμού) σε διαφορετικές θερμοκρασίες , ( υψηλή 38 °C , μεσαία 23 °C και χαμηλή  8°C) για 13 εώς και 19 ημέρες . Δοκιμάζεται σε 5 διαφορετικές θέσεις το ρολόι,  σε κάθε θερμοκρασία  . Οι μετρήσεις  αυτές συγκρίνονται και αν πληροί τις προϋποθέσεις τότε και μόνο τότε , πιστοποιείται   ως χρονόμετρο και φέρει αριθμημένο πιστοποιητικό.

Είναι τα ρολόγια που χρησιμοποιούν  ψηφία – αριθμούς για να δείξουν την ώρα. Οι ενδείξεις τους  εμφανίζονται σε οθόνες , επί των πλείστων LED και LCD. Τα ψηφιακά ρολόγια μπορούν να έχουν αρκετές ρυθμίσεις και ενδείξεις ,όπως ξυπνητήρι , αντίστροφη μέτρηση και φως.  Τα οποία μπορείς να τα ρυθμίσεις με τα μπουτόν.

Το RFID PROTECTION σας προστατεύει από υποκλοπές που μπορούν να γίνουν χωρίς να το καταλάβετε σε όσα αντικείμενα έχετε πάνω σας καθημερινά που έχουν RFID τσιπάκι. Αυτά συνήθως είναι αντικείμενα που βάζουμε μέσα στο πορτοφόλι μας , όπως πιστωτικές κάρτες, διαβατήρια, κάρτες τραπεζών κ.α. Χωρίς ένα πορτοφόλι με RFID προστασία, οι κλέφτες μπορούν να αντιγράψουν τις πληροφορίες και τα δεδομένα της πιστωτικής σας κάρτας ή της κάρτας ανάληψης μετρητών απλά με το να στέκονται δίπλα σας, με αποτέλεσμα να σας κλέψουν χωρίς καν να το ξέρετε. 

 

Τα RFID τσιπάκια, στα προϊόντα που είναι τοποθετημένα πάνω τους, σχεδιάστηκαν για την άνεση, την ευκολία και την άμεση χρήση του απλού καταναλωτή. Οι πιστωτικές κάρτες και κάρτες τραπεζών με RFID τσιπάκι σας επιτρέπουν να κάνετε πληρωμές και συναλλαγές απλώς ακουμπώντας την κάρτα στο scanner, παρά να την περνάς μέσα από οποιοδήποτε τερματικό. 

 

Όμως το ρίσκο του κινδύνου μεγαλώνει με την άνεση και την γρήγορη χρήση. Για παράδειγμα φανταστείτε να περπατάει κάποιος δίπλα σας στον δρόμο ή στο πάρκο και να σκανάρει το πορτοφόλι σας, που βρίσκεται στην πίσω τσέπη του παντελονιού ή στην εσωτερική του παλτού σας, και να παίρνει ένα ψηφιακό αντίγραφο του, χωρίς να τον καταλαβαίνεται. Εκτός και αν έχετε ένα πορτοφόλι με RFID Protection που ανατρέπει όλα τα σενάρια. 

 

Τα τσιπάκια RFID λειτουργούν χρησιμοποιώντας ραδιοκύματα για να επικοινωνήσουν μεταξύ τους. Το αντικείμενο, όπως είναι η πιστωτική κάρτα, περιέχει ένα RFID tag (ταμπέλα) με πληροφορίες, και ένας RFID reader (chip ανάγνωσης ραδιοκυμάτων), χρησιμοποιεί τα ραδιοκύματα για να διαβάσει την πληροφορία από την ταμπέλα (tag). Το κλειδί με τα chips αυτά είναι ότι έχουν μικροσκοπικά ηλεκτρομαγνητικά πεδία, τα οποία το κάνουν πιθανό να διαβάσει την πληροφορία από το tag χωρίς να χρειαστεί να γίνει επαφή. Ο RFID reader πρέπει να βρίσκεται αρκετά κοντά για να είναι μέσα σε αυτά τα πεδία. Για αυτό θεωρητικά, ο οποιοσδήποτε, μπορεί να σκανάρει την κάρτα σας μέσα από την τσέπη σας.

 

Ευτυχώς, τα ραδιοκύματα είναι σχετικά εύκολα να τα διακόψεις και να τα μπλοκάρεις, και έτσι λειτουργεί ένα πορτοφόλι με RFID Protection γιατί περιβάλλει τις πιστωτικές σας κάρτες, κάρτες τραπεζών κ.α., σε ένα υλικό που παρεμβαίνει με τα ραδιοκύματα. Το πορτοφόλι έχει φτιαχτεί κατάλληλα σαν ένα κλουβί Φαραντέι (Faraday Cage), που μπλοκάρει όλα τα ηλεκτρομαγνητικά πεδία και αποτρέπει την επικοινωνία των καρτών με τα RFID scanners. 

Μετάβαση στο περιεχόμενο